• TV spoty - TADY (rozbor 1 a rozbor 2)
  • fotky posterů a článků, se kterými jste se setkali, posílejte na: zuzka.h@centrum.cz
  • oficiální facebook těchto stránek najdete zde
Z blogu naše články a překlady prosím NEKOPÍRUJTE, je to trestné!

Zážitky Richelle Mead z natáčení VA/Experiences Richelle Mead from shooting VA - Part 1

26. července 2013 v 16:39 | Zuzka & Mischa |  Překlady
Již dřív se tu objevila informace o tom, že Richelle Mead navštívila natáčení VA, a byl tu článek, který o tom napsala. Někteří z vás stáli o překlad, tak jsem se do toho dneska pustila. :)

"Poslední dobou jsem docela zanedbávala blogování, takže většina mých novinek proudila jen skrz sociální média. Jestli to sledujete, pravděpodobně víte o těch vzrušujících novinkách: Jsem momentálně v Londýně na natáčení mého filmu Vampýrská Akademie! Moje cesta začala bezesným devítihodinovým letem ze Seattlu, který se zdál neuvěřitelně dlouhý, dokud jsem se nesetkala s omráčenými pohledy lidí, jejichž obvyklý let z New Yorku do Seattlu trvá průběžně asi 5 hodin. Já ovšem letěla až do Londýna. Jak se zdá, můj let mířil severně a přeletěl Kanadu i Grónsko, takže tohle "globální zkrácení" byl rychlý let.

Ale jsem si jistá, že geometrie vás nezajímá. Jestli vás zajímá, jestli jsem se setkala s Danilou Kozlovskym a jestli je tak krásný jako na fotkách, odpověď je jasné ANO a ANO, ještě mnohem víc. Ale k tomu se dostanu.

V Londýně se ke mně připojili můj agent Jim McCarthy a marketingový ředitel Penguin US Erin Dempsey. VA se natáčí na jedné místní univerzitě, kam jsme přijeli včera v podvečer (5. července.) Producent Don Murphy a Susan Montford se s námi setkali a nechali nás jít přímo do učebny Akademie Svatého Vladimíra. Jo, seděli jsme tam ve velké přednáškové hale plné Morojů a dhampýrů. Nemůžu vám říct, co právě natáčeli, ale byla to scéna z knížky, jedna z mých oblíbených. Oblíbila jsem si ji natolik, že i po desátém natáčení té samé scény jsem ji mohla sledovat klidně ještě znovu desetkrát.

Všechny záběry točí tolikrát, ne kvůli chybám herců, ale kvůli tomu, že všechny kamery a mikrofony potřebují scénu ze všech úhlů. Hodiny zabere točení toho, co se ve filmu nakonec ukáže jako minuta. Odhodlání castu a celé skupiny je naprosto úžasné! Musejí tam sedět pod tím horkým osvícením, hodně čekat a být připraveni na moment, kdy bude zvoláno "Akce!". Podél celé třídy stáli strážci, vypadali stoicky a ochranitelsky, a měli ty nejsladší a nejstylovější bundy vůbec. Ti ubozí herci také mají v tomhle horku dost teplé bundy, které si mohou sundat jen mimo natáčení.

A… herci. S kým jsem se seznámila? Zoey Deutch (Rose), Lucy Fry (Lissa), Cameron Monaghan (Mason), Dominic Sherwood (Christian), Sami Gayle (Mia), Sarah Hyland (Natalie), Ashley Charles (Jesse), Chris Mason (Ray, v knížce Ralf), Bronte Terrell (Camilla/Camille), a Harry Bradshaw (Bruno, jeden z Miiných kamarádů). Byl tam také ještě jeden mladý muž, který přišel s Jessem a Rayem. Jeho jméno jsem ovšem nezachytila, protože jsme byli všichni umlčeni, jakmile začala nějaká akce. Potom už jsem ho neviděla, takže se mu omlouvám a doufám, že pro vás zjistím to jméno později!

Všichni herci byli úžasní! Zoey je stejně energetická jako Rose a říkala mi, jak vášniví a úžasní fanoušci VA jsou. Lucy měla nádherné zelené oči (kontaktní čočky), byla moc milá a mluvila se mnou o psaní. Cameron mě dokonce, kvůli zřejmým důvodem, přesvědčoval, abych přepsala Masonovu část. :) Dělo se tam toho tolik, že jsem bohužel neměla příliš času si se všemi víc popovídat. Opravu si přeju, abych si se všemi mohla déle promluvit a lépe je poznat. Jednu věc, kterou jsem ovšem od všech pochytila, byla ta, že se skvěle bavili. Ještě nikdy jsem nesledovala natáčení filmu takhle zblízka, takže nevím, jestli je to tak vždycky, ale všichni vypadali, že jsou dobře naladěni a baví se. To se mi líbilo.

Všichni se mě ptají: Jaké to je vidět svoji knížku přivedenou k životu? V jednom slově: Úžasné. Jsem překvapena, kolik pozornosti a detailu se tomuto procesu věnuje. Vy si lidi vážně neumíte představit, kolik práce a síly natáčení filmu vyžaduje. Herci pracovali opravdu tvrdě, a pak tam byla taky velká, ale neviděná, skupina lidí, která pracuje na věcích okolo. Možná jsem původní koncept těchto scén napsala já, ale oni jsou ti, kteří zvizualizovali každý detail - od těch úžasných strážcovských bund až po poznámky a detaily na studentských stolech. Nic nebylo necháno náhodě. Režisér Mark Waters dohlížel na to, aby bylo všechno perfektní, že jsem se cítila až špatně, když mě při tom měl přijít pozdravit - ale samozřejmě to udělal, protože je to skvělý, milý muž, a já jsem opravdu okouzlena prací, kterou dělá. Roky jsem lidem říkala: Dělám knížky, ne filmy. Filmy jsou specialitou těchto chlápků a je to vidět. Oni zvizualizovali scény způsoby, jakými já bych to nikdy nedokázala. A jestli si pro tento film představujete neuvěřitelně skvělé věci… no, tak budou ještě lepší než vaše představivost.

Ano, pravděpodobně jste si všimli, že jsem nezmínila žádné dospělé herce. Nikdo z nich totiž (až na pana Meisnera) nebyl na natáčení scény v učebně. Někteří už dokonce skončili a nevrátí se po zbytek filmování. Ale když jsme s Jimem a Erin odcházeli na večeři, narazili jsme na Danilu Kozlovskyho (Dimitrije), když šel do práce! Všichni jsme byli zezačátku trochu zaražení, ale Danila je opravdu milý a vlídný, takže je velice snadné se v jeho přítomnosti cítit dobře. Poděkoval mi za napsání knížek a já se ho zeptala na jeho prozatímní zkušenosti s natáčením. Řekl mi, že si to užívá a dost nového se i učí. Tohle je jeho první anglický film, ale říkám vám, myslím, že jeho angličtina je lepší než ta moje! On a Jim se trochu bavili i o Wimbledonu. Já to nesleduju, ale vypadalo to, že oba byli spokojení s včerejšími výsledky, takže to bylo dobré. Při loučení mi Danila políbil ruku a potom už se připojil k ostatním, aby mohli pracovat další dlouhou noc na tomto úžasném, krásném projektu.

Tak tohle byl první den. My (speciálně já, která jsem nemohla spát skoro 2 dny) jsme měli všichni pásmovou nemoc, tak jsme se po večeři rozhodli jet zpátky na hotel. V noci se vrátíme zpátky na natáčení a možná uvidíme i nějaké akční scény! Vím, že většina z vás se moc těší na fotky, ale jediné, co můžu říct, je: Brzy je uvidíte. Protože nebylo ještě žádné oficiální focení, všechny fotky jsou dost přísně hlídané. Je pro to dlouhá řada vysvětlení, ale nejkratší verzí je: Buďte trpěliví, brzy budou! Jakmile budou první záběry hotové, vysype se na vás plný pytel fotek herců a scén, jak profesionálních, tak amatérských. Takže zůstaňte naladění, protože věci nabírají teprve otáčky."

2 lidé ohodnotili tento článek.