• TV spoty - TADY (rozbor 1 a rozbor 2)
  • oficiální facebook těchto stránek najdete zde
Z blogu naše články a překlady prosím NEKOPÍRUJTE, je to trestné!

Recenze Vampýrské akademie

7. února 2014 v 16:19 | Baru |  Překlady
Úvodem bych chtěla poděkovat Laře, která mne upozornila na jednu z prvních recenzí, které se po filmu objevily. Naše skvělá Baru ji přeložila do češtiny, takže si ji i vy můžete přečíst;-)
Recenzi psala Melissa Frost, která píše recenze na různé filmy, včetně tedy i Vampýrské akademie. Za překlad Baru opravdu moc děkuji:-)
Recenzí se objevilo více, zatím jsem narazila na samé pozitivně naladěné. Samozřejmě se všude vynořují nadšené výkřiky šťastných fanoušků, kteří film už viděli, ale mám za to, že nejsou tak důležité, abych je sem dávala, leda že by jste o to opravdu stáli;).

Recenzi najdete v celém článku;-)

new-trailer-for-vampire-academy

Recenze: Zoey Deutch přináší smích do Vampýrské akademie
Minulou noc jsem se zúčastnila premiéry Vampýrské akademie v Los Angeles. Ashley Charles, Cameron Monaghan, Dominic Sherwood, Sarah Hayland, Danilla Kozlovsky, Daniel Waters, Dominique Tipper, Lucy Fry,Olga Kurylenko, Mark Waters and Zoey Deutch, ti všichni byli přítomni v Regal LA Live Cinema. Zjevně však chyběla samotná autorka Vampýrské akademie, Richelle Mead.
Nebudu lhát, měla jsem velké obavy ohledně totohle filmu, protože pokaždé, když jsem viděla trailer, plakát nebo klip k tomuhle filmu, tak jsem skončila zamračená a ptala jsem se osoby, co zrovna vedle mě seděla, jestli rozumněla něčemu z toho, co jsme právě viděli. První krátká upoutávka z filmu, která byla vypuštěna přesně ve stejnou dobu, jako Hunger Games: Catching the fire, bylo to, co ze mě udělalo cynika. Ted však můžu říct, že jsem se v mých předchozích domněnkách naprosto mýlila. Vampýrská akademie za to stála! Především vystoupení Zoey Deutch, jejíž vtipné poznámky a nakopávání zadků líp, než chlapi (kromě Danilly Kozlovského, samozřejmě), bylo naprosto perfektní! Možná, že ted bych měla taky přiznat, že jsem nečetla knihy...což by mohl být hlavní důvod mého zmatení ohledně dějové linie. Skrz film, jsem si neustále připomínala, jak skvělé ty knížky musí být, takže jestli máte příležitost si přečístalespon první díl, tak to můžu jen doporučit - nebudete pak po filmu potřebovat tolik objasnění od svých kamarádů- znalců VA, jako já!
Každopádně, s tím, co bylo řečeno, myslím, že když sem dám krátké shrnutí VA, tak to pomůže těm, kteří na tom byli stejně, jako já a alespon budete lépe připraveni na film (pokud jste s dějovou linií v knihách obeznámeni, přeskočte tenhle odstavec k dalšímu). Úvod do světa VA je rychlý. Pokud se jen podívate do svého kornoutu s popcornem, abyste si nabrali další hrst, tak přijdete o spoustu důležitých informací, co se toho světa týče. Tak fajn, jdeme dál.. Existují zde tři ( no technicky vzato čtyři) typy postav: dhampýři, morojové, strigojové a..no, lidi. Dhampýři jsou strážci Morojů. Morojové jsou živí upíři: jsou smrtelní a rodí se. Morojové se krmí jen na lidech, nikdy je nezabíjí. Dhampýři musejí chránit Moroje před Strigoji. Strigojové jsou Morojové, kteří zabili člověka, nebo Moroje. Jsou nemrtví. Na to, aby se stal Moroj Strigojem, stačí jedno zabití člověka. Lidé a dhampýři se mohou stát Strigoji, pokud budouStrigojem pokousáni nebo pokud se budou krmit na krvi člověka, moroje nebo dhampýra. Rose Hathaway je dhampýr (Zoey Deutch), Lissa Dragomir (Lucy Fry) je moroj, kterého Rose chrání. Ted umíte rozeznat tyto skupiny, takže pro Vás bude jednodušší pochopit, o co jde.
Z hlediska tvorby, je VA otevřená se smyslem pro naléhavost. Bohužel, pro ty členy publika (jako já), kteří nemají absolutně představu o čem je ten svět, tak musí trpět ve zmatku. Děj je pro diváky příliš rychlý na to, aby si uvědomili, kdo je kdo, co je co, a proč dělají to, co dělají. Tak přibližně po 20 minutách, začnete rozumět podstatě Vampýrské akademie. S příchutí komediální blaženosti, je děj svěží a chytrý. Není to takový ten typický upíří příběh, který znáte.. možná směs Harryho Pottera a Upířích deníků. Zoey Deutch to zabíjí ( ne doslova, ale obrazně) s jejím důvtipem a vražednými bojovnými schopnostmi. Představuje silnou ženskou postavu, která si zahrává s nebezpečím a nebojí se výzvy. Musím taky zmínit její objekt milostného zájmu, Dimitrije Belikova ( Danilla Kozlovsky). To on je ten sexy fešák s velkými svaly a dlouhými, tmavými vlasy a který umí bojovat se Strigojem jako bůh. Je tohle ta nová verze Fabia...ale lepší nebo žhavější? To sexuální napětí mezi ním a Zoey je intenzivní. jsou v podstatě obscénní ( bez legrace), když z ní strhá šaty! Je to sexy!
Hraní ostatních, kromě těch dvou výše zmíněných, je tak tak. Nečekejte, že budete chyceni něčím vystoupením. Je to film plný mladých lidí, tak na to pamatujte. Výběr hudby, která hrála v průběhu filmu, byl šik a moderní. Narozdíl od jiných songů, hudba jen doplnovala, co se děje na obrazovce a nerozptylovala. Vlastně myslím, že bych si mohla pořídit soundtrack. Je to dobré! Nejsem si jistá, jestli zhlédnu VA ještě jednou, ale rozhodně to stojí za to vidět v kinech. Je to vtipné a zábavné.

6 lidí ohodnotilo tento článek.